گروه شهری: چهارشنبه هفتم شهریور با پرواز اولین بالگرد سبک از نوع اتوژایروپلن، گشت هوایی سازمان حفاظت محیط زیست رسماً آغاز به کار کرد.

فاطمه واعظ‌جوادی، رئیس سازمان حفاظت محیط زیست در حاشیه این مراسم گفت: این بالگرد امکان پرواز در هر شرایط آب و هوایی را دارد. از دیگر قابلیت‌های این پرنده سبک، حمل یک سرنشین به غیر از خلبان، امکان فیلم‌برداری در شب، سرشماری از حیات‌وحش، اطفای حریق در مناطق، جمع‌آوری اطلاعات و ثبت آن به‌صورت دیجیتال، حمل علوفه، حمل بار تا سقف 300 کیلوگرم و حمل مجروح است.

به گفته جوادی، برای خرید این بالگرد 100 میلیون تومان هزینه شده و در مرحله اول قرار است به جز تهران، استان‌های فارس، گیلان، آذربایجان شرقی، کهگیلویه و بویراحمد  و سیستان و بلوچستان با اختصاص هزینه‌ای معادل 700 میلیون تومان به این بالگردها مجهز شوند.

نخستین بالگرد سبک برای گشت هوایی و پایش پارکهای ملی سرخه‌حصار و خجیر اختصاص یافته و انتظار می‌رود با این امکان جدید، حفاظت از این دو پارک که به دلیل نزدیکی به پایتخت و نقش آن در تلطیف هوا، از اهمیت فوق‌العاده‌ای برخوردار است، بیش از گذشته افزایش یابد و هرگونه فرصتی را از سودجویان و متعرضان به این عرصه‌ها سلب نماید.

رئیس سازمان حفاظت از محیط زیست همچنین از افتتاح 6 ایستگاه پایش آب در رودخانه‌های کرج و جاجرود خبر داد.

کد خبر 30244

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار محیط زیست

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز